ظهور اینترنت و دسترسی سریع و آسان توسط اینترنت به مجموعه گسترده ای از منابع اطلاعات دیجیتالی، روش هایی را که کاربران با منابع اطلاعاتی سرو کار دارند در سطح گسترده ای تحت تاثیر قرار داده و آن ها را به عنوان کاربر اطلاعات، مستقل تر کرده است. کتابخانه ها که زمانی کنترلی انحصاری بر روی انتقال اطلاعات داشته اند هم اکنون به عنوان منبع اطلاعاتی کوچکی برای کاربران مد نظر قرار می گیرند. این پیشرفت ها تغییرات قابل توجهی را در الگوه های اطلاعاتی ایجاد کرده اند که از رویکرد سیستم محور که تمرکزش بر روی چگونگی کارکرد سیستم بوده است به یک رویکرد فردمحور که به بررسی سیستم به گونه ای که توسط کاربر مد نظر می باشد تغییر یافته و تمرکزش را بر روی نیازهای اطلاعاتی و عملکردی کاربر قرار می دهد. این تغییر الگو، مجموعه اطلاعات و نقش تخصصی اطلاعات و ماهیت فعالیتشان را تغییر داده است. در واکنش به ماهیت رو به تغییر اطلاعات، کتابخانه ها و علوم اطلاعات (LIS)، آموزش تغییرات قابل توجهی را با گذشت سال ها داشته است. هدف این مطالعه بررسی این مورد می باشد که تا چه حدی تغییرات در کانون الگوی اطلاعاتی در دوره LIS بازتاب داده شده است، به عبارت دیگر تا چه حدی دوره LIS با رویکرد کاربر محوری تطبیق می یابد.
آموزش کتابخانه ای امروزی در سال 1887 زمانی که ملویل دوی اولین دانشکده را برای آموزش کتابداران حرفه ای در دانشگاه کلمبیا تاسیس کرد، آغاز شد. چندین دانشکده کتابداری دیگر نیز در ایالات متحده و بریتانیا در دو دهه اول قرن بیستم تاسیس شد. (Mortazaie and Naghshineh, 2002; Torstensson, 2002). تا این زمان نظریه کلی در این رشته وجود داشت که در تحصیلات کتابخانه ای می بایست تجدید نظر گردد. این افکار به درخواست شرکت Carnegie منجر به تحقیقاتی شد که ساختار جدیدی را برای آموزش کتابخانه ای بر مبنای سیستم دانشگاهی مطرح کرد.
ما، یک چارچوب محاسبه ای برای یکپارچه و ادغام کردن یک مدل عددی جدید پیش بینی آب و هوا (NWP) در فرمول های توزیع تعهد/اقتصادی که برای عدم قطعیت توان بادی استفاده می شود را ارائه می کنیم. در ابتدا مدل NWP را با یک استراتژی کمی عدم قطعیت مبتنی بر جمع که در یک معماری محاسبه ای حافظه توزیع شده موازی پیاده سازی شده را توسعه می دهیم. در مورد مباحث محاسبه ای ناشی از پیاده سازی چارچوب بحث می کنیم و صحت مدل را با استفاده از اطلاعات سرعت واقعی باد بدست آمده از یک مجموعه ایستگاههای هواشناسی تایید می کنیم. یک سیستم قدرت شبیه سازی شده را برای نمایش و اثبات توسعه ها ایجاد می کنیم.
حلقه بسته، توزیع اقتصادی، التزام و بکارگیری واحد، پیش بینی آب و هوا، باد.
امروزه فشار رقابتی و تغییرات در سازمانها به طور مستمر باعث بهبودی و پیشرفت کیفیتی عملکرد کارکنان شده است. بیشتر سازمانهای ما مواجه با تلاشهای ارزیابی و کارایی با تواناییهای کارکنان می باشد بنابراین اجرای کاربردو ارزیابی نیازمند بررسی کارکنان می باشد. مثلا دانشگاه x نیازمند اجرای ارزیابی برای کارکنان می باشد.کارکنان دانشگاه شامل کارمندان و مدرسان (اساتید) می باشد. در این تحقیق پردازش تحلیلی و ساختار داده های مرتبی به طور تقریبی ارزیابی می شود. عوامل کمی و کیفی به کار گرفته شده توسط بخش کاروانی دانشگاه بررسی می شود. در این تحقیق شبیه سازی برای اساتید و کارکنان در نظرگرفته می شود که با استفاده از ارزیابی راهنماهاو خود ارزیابی صورت میگیرد. این نتایج نشانگر آن است که با توجه به آمار بدست آمده تفاوتی بین ارزیابی استادهاو خودارزیابی وجود ندارد پس می توان به این نتیجه رسیدکه طرح ارزیابی اجرائی می تواند در دانشگاهها مورد استفاده قرار گیرد.
ارزیابی اجرایی – فازی/ نامعلوم) پردازش تحلیلی داده های مراتبی